kapubanner for mobile
Megjelent: 7 hónapja

Hibrid munka pro és kontra - kevesebbet költ, aki otthonról dolgozik

A munkavállalók produktívabbak, kiegyensúlyozottabbak, lojálisabbak, ha van lehetőségük a hibrid munkavégzésre. A bejárás többletköltségekkel jár, az utazás időt vesz el, ugyanakkor az otthoni munkavégzésből adódó technikai nehézségek is idődeficittel járnak. Érdekes pro és kontra szempontokat tár fel egy többezer amerikai munkavállaló megkérdezésén alapuló kutatás.

Hibrid munka pro és kontra-

Az Owl Labs nemrégiben tette közzé úgynevezett State of Hybrid Work (A hibrid munka helyzete) jelentését. A kutatásban kétezer, teljes munkaidőben dolgozó amerikai vett részt. A vizsgálatba olyanokat vontak be, akik legalább kettő, vagy annál több főt foglalkozó vállalatnál dolgoznak, tehát az egyéni vállalkozók nem szerepelnek a mintában. A válaszadók hatvanhat százaléka irodában, huszonhét százalék hibrid munkavégzésben dolgozik, hét százalékuk pedig távmunkás.

Az Owl Labs már hetedik éve indít átfogó felmérést ebben a témában. A 2017 és 2020 közötti időszakban az irodai munkavégzés dominált. Majd 2020-2022 között a világ kényszerűségből egy óriási távmunka kísérletet hajtott végre, melynek köszönhetően ma a rugalmasság uralkodik. Annak ellenére, hogy az amerikai munkavállalók többsége már visszatért az irodába (a megkérdezettek 66 százaléka), a felmérésből egyértelműen látszik, hogy hibrid munkavégzésre vágynak leginkább.

Az adatok (ismét) azt mutatják, hogy a munkavállalók produktívabbnak, kiegyensúlyozottabbnak és a vállalatukhoz lojálisabbnak érzik magukat, ha van ilyen lehetőségük. Sok munkavállaló áldozatokat hoz annak érdekében, hogy beérjen a munkahelyére: 62 százalékuk 10 százalékos vagy annál nagyobb fizetéscsökkentést is vállalna, ha ez az ára a rugalmas munkavégzésnek, 4 százalékuk pedig felmondana, ha már nem dolgozhatna hibrid módon.

A kutatás legfőbb megállapításai a következők:

  • A válaszadók 69 százaléka úgy véli, hogy a hagyományos munkahelyi elvárások miatt a vállalatuk megköveteli tőlük, hogy az irodából dolgozzanak.
  • A munkavállalók 23 százaléka váltott céget 2023-ban, és ez gyakoribb volt a teljes munkaidőben irodában dolgozók (26 százalék), mint a hibrid/külső munkavállalók (17százalék) körében.
  • 3 munkavállalóból 1 (33százalék) 31-45 percet tölt egyirányú ingázással.
  • A munkavállalók majdnem fele (46 százalék) "polywork" munkát végez, azaz több mellékállásban dolgozik vagy más kiegészítő kereső tevékenységet is folytat, és további 36 százalék tervezi, hogy a jövőben így tesz majd. 
  • Minden negyedik munkavállaló (25 százalék) hajlandó lenne éves fizetésének 15 százalékát feláldozni a rugalmas munkaidőért.
  • A hibrid munkavállalók több mint fele (58 százalék) "kávézik" - más néven megjelenik az irodában, majd távozik.
  • A munkavállalók 56 százaléka mondta, hogy a munkával kapcsolatos stressz szintje nőtt tavaly óta.
  • A munkavállalók 94 százaléka azt állítja, hogy meg lehetne győzni őket arról, hogy bejöjjenek az irodába.
  • Ha nem tudnának többé távolról dolgozni, a hibrid és távmunkások 29 százaléka fizetésemelést várna a többletköltségek kompenzálására.
  • A munkáltatók mindössze 37 százaléka korszerűsítette a videóbeszélgetések technológiáját 2023-ban.
  • 54 százalék úgy véli, hogy a szervezetükben az üzleti utazások visszatértek a járvány előtti szintre.
  • A vezetők 68 százaléka úgy véli, hogy a hibrid/távmunkában dolgozó alkalmazottaik kimaradnak a rögtönzött vagy formális visszajelzésekből.
  • A munkavállalók 80 százaléka tapasztalja, hogy az online/hibrid munkaértekezletek során technikai nehézségek miatt kiesett időt veszítettek.
  • A munkavállalók 44 százaléka szerint a generatív mesterséges intelligencia segíteni fogja őket abban, hogy a következő öt évben gyorsabban és hatékonyabban végezzék a munkájukat.

A megkérdezett hibrid munkarendben dolgozók nagy része arról számol be, hogy jóval többet költenek étkezésre, közlekedésre, parkolásra azokon a napokon, amikor irodai környezetben kell dolgozniuk, mint amikor home office-ban vannak. A hibrid formában dolgozó munkavállalók átlagosan 51 dollárt költenek pluszban minden nap, amikor bejárnak az irodába. Huszonnyolc százalékuk azt szeretné, ha az irodában ingyenes, vagy kedvezményes étel és ital várná. 

A hibrid formában dolgozó munkavállalók átlagosan 51 dollárt költenek pluszban minden nap, amikor bejárnak az irodába.
A hibrid formában dolgozó munkavállalók átlagosan 51 dollárt költenek pluszban minden nap, amikor bejárnak az irodába.

Az Owl Labs State of Hybrid Work hetedik kiadásának legfőbb tanulsága egyetlen szóval foglalható össze: rugalmasság. A munkavállalók túlnyomórészt erre vágynak. 

 

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani

Milyen kihívások állnak a HR-szakma és a toborzás előtt? Különleges gondolkodás kell-e a Z generációhoz? Jó-e a női vezetői kvóta a cégeknél?... Teljes cikk

Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk