Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát?
A home office már egyáltalán nem megy ritkaságszámba. A pandémia óta jelentősen megnőtt azon alkalmazottak aránya, akik otthonról teljesítik a mindennapi munkájukat. Ugyanakkor érdemes a vállalkozásokra is kitérni. Sok online is végezhető vállalkozási forma szintén home office irodát kíván. Milyen módon tudjuk megfelelően berendezni?
A legjobb egy külön kis helység, de ha csak irodasarok van, az is tökéletes
A megfelelő irodai környezet kialakításához elengedhetetlen az a saját kis tér, ahol kizárólag a munkánkra tudunk figyelni. Ez lehet egy kisebb helyiség vagy akár a nappaliban, konyhában is egy irodasarok. Fontos, hogy jól szellőző világos részt nézzünk ki magunknak a munkavégzéshez, hiszen a fókuszt semmi sem terelheti el. A megfelelő íróasztal pedig valóban legyen ránk szabva. Ne elégedjünk meg egy „valamilyen” asztallal, hiszen ha az nem lesz kényelmes, akkor könnyen a munkánk rovására mehet. Alaposan fontoljuk meg a szélességet, a mélységet, a magasságot, illetve az anyaghasználatot is – utóbbi esetben a legnépszerűbb választásnak a laminált faanyag számít.
Az egyik legfontosabb bútor: a székünk
Felejtsük el, hogy egy sima étkezőszéken fogjuk majd végezni a munkánkat. Ennek idővel sajnos meg is lesz böjtje, hiszen a görnyedés és a nem megfelelő deréktámasztás miatt sajnos idővel különféle izomhúzódásokat, ízületi becsípődéseket és sérüléseket is szerezhetünk. A legjobb, ha a lehető leghamarabb beszerzünk egy valóban irodai munkára szánt gurulós széket, aminek jó a hát alátámasztása, és nem fogunk benne elgémberedni. Az ilyen irodai szék kiválasztásánál arra is figyeljünk oda, hogy a súlyunknak megfelelőt válasszunk. Gyakori probléma ugyanis az, hogy a terhelhetőséget nem nézzük, és a súlyunk mértékénél kevésbé terhelhető széket választunk. Ilyenkor sajnos az irodai szék igen hamar tönkremehet.
Letisztultság és fókusz mindenekelőtt
A megfelelő világítás segíti a fókuszáltságot és az ébrenlétet. Fontos tehát, hogy a helyiségben, ahol a saját iroda lesz, nappali fényt imitáló világítást tegyünk. Ezen kívül az iroda berendezése is legyen egyszerű. Az a legnagyobb probléma általában a home office-nál ugyanis pont az, hogy nincs éles körülhatárolás a munkaterület és a mindennapi élethez való eszközök, tárgyak között. Ilyen esetben a fókuszunk könnyen elvándorolhat. Ezért az iroda az legyen valóban egy munkahelyiség, minimalista berendezéssel, ugyanakkor olyan kiegészítőkkel, amik segítik a fókuszt és a munka közbeni pihenést is.
A fotó forrása: djile - stock.adobe.com
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Milyen kihívások állnak a HR-szakma és a toborzás előtt? Különleges gondolkodás kell-e a Z generációhoz? Jó-e a női vezetői kvóta a cégeknél?... Teljes cikk
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
- Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez 1 hónapja
- Felvehetem-e titokban az üzleti tárgyaláson elhangzottakat? 1 hónapja
- Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére? 1 hónapja
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 2 hónapja
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 2 hónapja
- Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre 2 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 2 hónapja
- Home office munka 2 hónapja
- Túl zajosak az irodák a pénzügyi területen dolgozó nőknek az Egyesült Királyságban 2 hónapja
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 2 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 2 hónapja