kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 1 éve

Így kérj fizetésemelést

Az elszaladó infláció hatására sokan elégedetlenek a fizetésükkel, ezért csokorba szedtük, hogy mit tegyenek és mit ne tegyenek azok a munkavállalók, akik fizetésemelést szeretnének kérni.

fizetésemelés, kérés, coaching-
images

A DIADAL modellre felfűzve mutatjuk be a folyamatot, hiszen vannak, akik a teljes művelethez coach támogatását veszik igénybe és vannak, akik csak bizonyos fázisokhoz kérnek külsős segítséget, pl.: szerepjátékban kipróbálni a bértárgyalási helyzetet.

Diagnózis:

legyen tisztában a munkavállaló azzal, hogy mennyi jelenleg a bére, eddig milyen elemekből állt össze a juttatási csomagja és milyen értékben (alapbér, mozgóbér, cafetéria stb.) és az mikor, hogyan változott utoljára

gyűjtsön információt a piacról, hogy hasonló pozíciókban mi a bérsáv 

gyűjtsön információt az inflációról, vagy ha az adózás miatt változik a nettó bére, akkor arról is tudjon pontos adatokat (pl 25 éves kor elérése miatti SZJA változás)

készüljön fel az eredményeiből, amivel validálni tudja, hogy jogosult a béremelésre, mire alapozza az igényét pl. előző évi teljesítménye, kompetenciákbeli fejlődése, mit tett, ami a munkakörén kívüli volt és/vagy extra bevételt/költségcsökkenést eredményezett a munkáltatójának

ha hajlandó plusz feladatot vállalni a cél érdekében, azokat is gyűjtse össze

Iránykijelölés:

Tudja mennyit szeretne elérni és azt is, hogy mi a minimális emelés, amit még el tud fogadni

Alternatívák

Ha a bérben nem tud annyit adni a munkáltató, mint amennyit szeretne, akkor nézze meg milyen más paraméterek lehetnek még: home office, cafeteria, képzéstámogatás… 

Döntés

Konkrét akcióterv készítése, mikor, hogyan egyeztet időpontot a döntéshozóval, konkrétan mit fog kérni, hogyan, mit reagál a különböző helyzetekre…

Alkalmazás fázis: maga a bérről való egyeztetés

teremtsen nyugodt feltételeket a beszélgetéshez, legyen elég idő rá és megfelelő helyszín

ne fenyegetőzzön / zsaroljon felmondással, ha nem kap azonnal pozitív választ, és főleg ne ezzel kezdje a mondandóját, kommunikáljon asszertíven!

ha véletlenül képben van egy másik kollégájának a fizetésével, ne használja ezt érvként, hacsak nem valami ordító igazságtalanság áldozata

csak akkor mondja, hogy van egy jóval magasabb bért tartalmazó ajánlata egy másik cégtől, ha ez igaz. 

Lezárás

kérjen visszajelzést, hogy mik a következő lépések, mikor számíthat válaszra

ha nemleges választ kap, érdemes megkérdezni, hogy mikor lehet visszatérni erre a témára, és milyen elvárások vannak vele szemben, hogy emelést kapjon

ha pedig megkapta a vágyott emelést, akkor köszönje meg, ünnepelje meg és tartsa be a béremelésért cserébe tett ígéreteit, hogy jövőre is legyen hivatkozási alapja!

Történet:

Egy kékgalléros munkavállaló úgy ment be a vezetőjéhez, mint egy agresszív kismalac. Követelte, hogy neki márpedig emeljenek bért, de azonnal. Mikor a vezetője kérdezte, hogy mivel lenne elégedett, mennyire gondolt, akkor nem tudott összeget mondani, csak azt: „Ez így nekem nagyon kevés.” A vezető elmosolyodott, és az alábbit válaszolta: „Hát, ez így nekem is nagyon kevés.” Mivel azóta sem ment vissza jobban felkészülve, nem is emeltek neki és még mindig ugyanott, ugyanannyiért dolgozik. 

Komócsin Laura MCC

Business Coach Kft. ügyvezetője

Nyitókép: Towfiqu barbhuiya on Unsplash

 

  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk